Frågor och svar

På den här sidan har vi försökt samla de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar svaret på din fråga är det varmt välkommen att kontakta oss på kundtjanst@uromastyx.se

Beställning och betalning

Navigera dig till en produkt och lägg utvald produkt i varukorgen genom att klicka på knappen ”Lägg i varukorgen”. En del produkter finns i flera varianter, t.ex. olika wattstyrkor, välj då först önskad variant, och klicka sedan på knappen. Gå därefter till kassan genom att klicka på knappen ”Till kassan” som återfinns till vänster, under varukorgen. I nästa steg väljer du att antingen logga in som befintlig kund eller registrera dig som ny kund genom att fylla i dina personuppgifter. Du väljer sedan betalningssätt och klickar sedan på knappen ”Slutför köp”. En orderbekräftelse med information om hur du gör din betalning visas sedan och skickas även till den e-postadress du angav vid beställningen.

När du genomfört en beställning från uromastyx.se skickar vi automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress. När vi registrerat din betalning skickas en bekräftelse på detta till din e-postadress. När din order har lämnat vårt lager skickas en bekräftelse på detta. Meddelandena skickas till den e-postadress du angivit vid din beställning. Det är därför viktigt att du anger en korrekt e-postadress.

Nej, vi levererar i dagsläget endast till adresser inom Sverige

På respektive produktsida står varans lagerstatus, det går heller inte att beställa varor som är slut på lager.

Du kan betala din order antingen via Swish direkt i kassan eller genom att göra en bankgiroinbetalning. Detaljerad information om hur betalningarna går till visas i kassan samt i orderbekräftelsen.

Leverans

Normal leveranstid för PostNord är 2-3 dagar.

Vid avhämtning finns ofta varorna att hämta snabbare än så, invänta bekräftelse från oss att ordern är redo är hämta.

Ja, i samband med att vi packar din order får du ett e-postmeddelande med ett sändningsnummer, med detta kan du sedan följa din leverans på postnord.se.

Vi använder oss av PostNords spårbara försändelser och din försändelse levereras till närmaste PostNord-ombud. Du blir aviserad när det finns att hämta ut.

Du kan även välja att hämta dina varor fraktfritt på vårt lager i Marieholm, invänta bekräftelse från oss att din order är redo att hämta.

För beställningar under 1 000 kr debiteras en fraktavgift på 59 kr per beställning. Beställningar på minst 1 000 kr levereras fraktfritt. Totalbelopp inkl. frakt visas i kassan.

Avhämtning hos oss i Marieholm är alltid fraktfritt.

Om du har mottagit en vara som har skadats, kontakta oss så snart som möjligt.

Om du har mottagit en felaktig vara, dvs. en vara som inte är den du beställde ska du kontakta oss omgående så att vi kan avhjälpa den felaktiga leveransen.

Webbplats

Kontrollera att du angivit korrekt användarnamn och lösenord. Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du använda funktionen för glömt lösenord. Då skickas ett nytt lösenord ut till den e-postadress som du angav vid registreringen.

För att handla i vår e-handel måste du ha aktiverat kakor (“cookies”). Du kan läsa mer om hur vi använder kakor här.

Om du inte får något e-postmeddelande från oss i samband med order inom 24 timmar, kontrollera först om meddelandet hamnat i mappen för skräppost. Om du inte fått något meddelande, kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

Ångerrätt och öppet köp

Vid köp har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan.

Utnyttjande av ångerrätten förutsätter att varan är oanvänd och oskadd. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas. Uromastyx förbehåller sig dock rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande det värde som varans värde minskat med till följd av att varan hanterats i större omfattning än vad som är tillåtet enligt lag (dvs. varan kan inte längre anses vara oanvänd/oskadd) och/eller förpackningen tillfogats större skada än vad som situationen krävt vid öppnandet av förpackningen.

Om du utnyttjar ångerrätten är det du som kund som betalar kostnaderna för returfrakten.